НБУ прогнозує зростання цін на продукти від українського бізнесу
Більша частина українського бізнесу (68%) протягом наступних 12 місяців очікує підняття цін на продукти та послуги власного виробництва
Водночас респонденти назвали головні причини зростання вартості продуктів і послуг. Серед них: ціни на енергоносії (68,5%), ціни на сировину і матеріали (65,4%), а також вартість трудових ресурсів (54,4%),
Крім того, вплинули, курс гривні до іноземних валют (31,3%), ціни на світових ринках (26,5%), податковий тиск (15,6%) й процентної ставки за кредитами (6%). Про це свідчать результати опитування керівників компаній, який Національний банк провів у IV кварталі 2021 року, передає Depo.ua.
"Очікування щодо зростання цін на покупні товари та послуги залишаються високими: баланс відповідей - 90,6% (у III кварталі 2021 року – 85,8%). Також на високому рівні залишається очікування щодо зростання цін на продукцію/послуги власного виробництва: баланс відповідей – 68,0% (у попередньому кварталі – 60,9%)", – пояснили у Нацбанку.
Зазначимо,що квартальне опитування проводилося з 3 листопада 2021 року по 1 грудня 2021 року. В опитуванні взяли участь 688 підприємств з 22 регіонів країни (без урахування тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим, а також Донецької та Луганської областей).
Серед опитаних підприємств:
-
20,8% – компанії оптової та роздрібної торгівлі;
-
18,3% – переробної промисловості;
-
14,7% – сільського господарства;
-
13,2% – транспорту та зв'язку;
-
6,7% - добувної промисловості;
-
4,5% - енерго – та водопостачання;
-
3,2% - будівництва;
-
18,6% - інші.
Нагадаємо, 12 січня уряд ухвалив рішення про запровадження державного регулювання цін на низку популярних продуктів. Тепер граничний рівень надбавки на ці розповсюджені товари не повинен перевищувати 10% під час дії карантину.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини на Depo.ua