У Києві обговорили використання ШІ у бізнесі та можливі ризики
На тлі стрімкої технологічної трансформації, яка захоплює медіа, бізнес і освіту, питання меж між людською креативністю та машинною ефективністю стає визначальним – про це говорили учасники дискусійної панелі "ШІ у комунікаціях бізнесу та PR. У чому переваги та де криються приховані загрози", що відбулася у Києві

У заході, організованому виданням "Комерсант український", взяли участь лідери з різних сфер — від корпоративних комунікацій і маркетингу до юриспруденції й журналістики.
Зокрема, Олег Давиденко, директор з корпоративних комунікацій Групи Метінвест поділився практичним досвідом використання ШІ в роботі PR-фахівців.
"Ми поділяємо роботу на фронтенд — тексти, графіка, візуал, і бекенд — аналіз даних, автоматизація. ШІ вже допомагає, але не замінює. Якість залишається за людьми", – зазначив він, зауваживши, що ШІ натомість відкриває нові можливості, наприклад, у створенні user-generated content.
Тимофій Милованов, президент Київської школи економіки та ексміністр розвитку економіки, розповів про освітні експерименти з використанням ШІ. На його думку, новий інструмент потенційно зруйнує традиційну вищу освіту. Крім того, ШІ змінив і підхід до персонального PR.
"Ми отримуємо 690 мільйонів переглядів на рік завдяки структурованій роботі з даними. Щодня отримую аналітичні дайджести і обираю, які теми рухати далі — все через AI", – сказав Милованов.
Альона Капліна, PR&comms менеджерка мережі супермаркетів ЕКО МАРКЕТ, акцентувала увагу на ризиках неконтрольованого використання ШІ співробітниками та закликала бізнес створювати внутрішні етичні кодекси та корпоративні політики для безпечного використання ШІ.
З іншого боку, Віталій Іванов, Head of Retention Marketing в Netpeak Agency, представив приклади ефективного використання ШІ в маркетингу: "Чат-бот на базі ChatGPT дозволяє не лише спростити взаємодію з клієнтами, а й зробити її персоналізованою і контекстною. Це економія часу і підвищення ефективності".
Дмитро Самолюк, Head of Digital медіагрупи "Ми – Україна", звернув увагу на проблему зниження видимості контенту, створеного за допомогою ШІ, на платформах YouTube і Google.
Юлія Мальцева, Senior PR Specialist у компанії SoftServe, поділилася практичним досвідом впровадження штучного інтелекту (ШІ) в роботу ІТ-компанії.
"Використання ШІ може підвищити продуктивність в розробницьких командах на 45%. Наприклад, ШІ-асистентка SOFI, з допомогою якої час на пошук потрібних документів зменшився на 66,7%", – розповіла Мальцева.
Своєю чергою, Олена Дерев’янко, доктор економічних наук і віце-президент Української PR-Ліги, закликає не драматизувати вплив ШІ на креативну індустрію. На її думку, це не революція, а логічне продовження технологічного розвитку, подібно до появи комп’ютерів чи електронної пошти.
"Штучний інтелект не є суб’єктом — це інструмент, яким би розумним він не був. Ми його інтегруємо у процеси, але вимагаємо, щоб його слідів не було видно", – наголосила Дерев'янко.
Дмитро Палющенко, керівник практики супроводу бізнесу юридичної компанії Juscutum звернув увагу на правовий статус контенту, створеного ШІ. За сучасним українським законодавством, такий контент не може бути об’єктом класичного авторського права. Крім того, Палющенко радить звертати увагу на політики використання AI-сервісів.
Микола Підвезяний, головний редактор "Главкома", наголосив, що медіа повинні мати політику щодо ШІ. Та застеріг, що вже зараз деякі ЗМІ послуговуються ШІ як джерелом, і це може призвести до масових маніпуляцій.
ШІ-ентузіаст, автор книги "ChatGPT, DALL·E, Midjourney: Як генеративний штучний інтелект змінює світ" Олександр Краковецький вважає, що ШІ вже сьогодні не просто допомагає, а змінює саму структуру професій і медіа.
"Сьогодні ми живемо в епоху AI-assistant, але вже завтра — це буде AI-first", — наголосив Краковецький.
Він зауважив, що нові моделі ШІ демонструють стрімкий прогрес за багатьма критеріями. Наприклад, на одному з бенчмарків за чотири місяці точність виросла з 13% до 83%. Експерти просто не встигають вигадувати нові способи оцінки прогресу.
Микола Корчага, виконавчий продюсер "Апострофа", зосередився на необхідності регуляції: "Без законодавчого врегулювання нічого не буде. Контент, згенерований ШІ, має маркуватися". Він також виступив за створення системи метаданих та блокчейн-трекінгу для підтвердження достовірності контенту.
Світлана Шереметьєва-Турчин, заступниця гендиректора "РБК-Україна", висловила занепокоєння впливом ШІ на медіасферу.
"AI видає структуровану відповідь одразу, і людина часто навіть не переходить на сайти. Це означає менше переглядів, менше реклами, менше доходів, скорочення редакцій – і це тільки початок ланцюжка", — зазначає Шереметьєва-Турчин.
Проблема, на її думку, не лише у втраті трафіку, а й у якості контенту. Оскільки відповіді AI — це вирвані з контексту уривки.
Головна редакторка Комерсанту українського Оксана Щербак згадала про необхідність критичного мислення у використанні AI. І наголосила, що без людського втручання, без журналістського досвіду текст виходить мертвим.
Вона підкреслила, що навіть коли AI імітує живий текст, його шаблонність і клішованість видають машину. Часом усе звучить однаково — незалежно від теми.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини на Depo.ua