"Укрзалізниця" придбає 130 нових вантажних електротягів: У кого і на яких умовах

У четвер, 1 липня, Верховна Рада ратифікувала рамкову угоду між урядами України та Франції щодо офіційної підтримки оновлення парку вантажних електричних локомотивів АТ "Укрзалізниця"

Михайло Хомченко

Про це повідомляє Depo.ua із посиланням на "Урядовий портал".

Зазначається, що у межах угоди передбачається постачання 130 вантажних електротягів французької компанії "Alstom". Із них 80 — двосистемні, і ще 50 — односистемні.

За словами міністра інфраструктури України Олександра Кубракова, нині в нашій державі нині – катастрофічна ситуація з електротягами, оскільки більшість із них були виготовлені у проміжку 60-80-х років минулого століття, а ступінь зносу — майже 90%.

"Це призвело до того, що сам парк електротягів наповнений лише на 60% від загальної потреби. Ця угода — один із перших кроків до реального, а не косметичного оновлення парку вантажних локомотивів. Наголошу, що ми отримали тут дуже вигідні для себе кредитні умови", – зауважив він.

Кубраков уточнив, що нині Україна спостерігає значне зацікавлення у подібних проектах від інвесторів із Німеччини, Швейцарії, Франції та Південної Кореї.

"Український залізничний ринок зростає – і це шанс для міжнародної співпраці на максимально комфортних умовах", — підсумував він.

Навіщо Україні двосистемні вантажні електротяги

Придбання двосистемних електротягів зумовлено тим, що мережа "Укрзалізниці" має різні системи електричного струму.

Отже, для перевезення вантажів з однієї частини України в іншу постає проблема із заміною локомотивів. Це призводить до збільшення термінів доставки вантажів та зумовлює додаткові витрати.

Двосистемні електротяги допомагають розв’язати цю проблему.

Локалізація виробництва та обслуговування

У межах угоди передбачається локалізація виробництва в Україні на рівні 35%, що планується закріпити у комерційному контракті.

Не менш важливим є і локалізоване обслуговування українськими компаніями та навчання працівників "Укрзалізниці", оскільки значна частина коштів проекту буде залишена саме в Україні.

Умови контракту

Загальна сума контракту – 882,5 млн євро. Із них 85% (750 млн євро) — кредитні кошти уряду Французької Республіки.

Термін кредиту — 10 років.

Нагадаємо, дещо раніше стало відомо, що з центрального офісу "Укрзалізниці" планують звільнити понад 800 працівників.

Довідка: Alstom — велика французька машинобудівна компанія. Один зі світових лідерів (поряд із Siemens і Bombardier) у виробництві енергетичного устаткування та залізничного транспорту.

Штаб-квартира компанії розміщена у Леваллуа-Перре (Франція).

Відомо, що 31% акцій Alstom належить французькому будівельному гігантові Bouygues, 60% — інституційним інвесторам, 7,5% — приватним акціонерам і ще 1,5% — співробітникам.

Головний керуючий і голова ради директорів — Патрік Крон.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини на Depo.ua