Підвищення тарифів держмонополістів суперечить економічній логіці, – експерт про зміну тарифів "Укрзалізниці"
Підвищення тарифів на транспортування газу, а тепер – на вантажні перевезення "Укрзалізниці" є наступупом державних монополістів на бізнес, від чого постраждає українська промисловість, і результати втрат стануть зрозумілі вже через кілька місяців
- Новини Depo.ua
-
18 січня 2025 20:11
Про це сказав керівник Центру політичного аналізу Володимир Головко, передає Depo.ua.
"Промисловці сказали, що це вдарить по їхніх показниках. Врешті решт по податках за підсумками, я думаю, вже першого кварталу ми це вже побачимо", — каже Головко.
Він зауважив, що мають бути обов’язково проведені тристоронні дискусії між бізнесом, Мінекономіки та "Укрзалізницею".
"Монополіст на те й монополіст, щоб його регулювати і стримувати. Бо у держмонополіста завжди апетити великі, в нього завжди є на що витратити кошти, не звітуючи за кінцевий результат. Тому, безумовно, це необхідно. І важливо підкреслити роль Мінекономіки — адже вони мають розуміти, що коли всі монополісти разом піднімають ціни. Це неможливо, неправильно, суперечить економічній логіці і системному підходу до розвитку економіки", — підкреслив Головко.
Нагадаємо, раніше стало відомо, що "Укрзалізниця" отримала за 3 квартали 2024 року 1,7 млрд грн чистого прибутку. Це, на переконання експертів ринку, дає змогу компанії утримати тариф на вантажі на поточному рівні. Але "УЗ" суттєво збільшила операційні витрати, і через це ініціювала збільшення тарифу на вантажні перевезення на 37%.
Бізнес-асоціації розкритикували це рішення і попередили про значні ризики для економіки, які воно несе. Так, завод АрселорМіттал Кривий Ріг попередив, що може закрити завод, де працює 20 тисяч людей. А у Дунайському пароплавстві заявили про небезпеку зупинки флоту у разі підвищення тарифу.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News