В Україні заборонили сексизм в рекламі

Верховна Рада 10 вересня ухвалила законопроект №3427 про протидію дискримінації за ознаками статі в рекламі

Журналіст стрічки новин
В Україні заборонили сексизм в рекламі…
Фото: Рixabay

Відповідне рішення підтримали 307 народних депутатів.

Документом пропонується запровадити відповідальність рекламодавців, винних у замовленні виробництва забороненої законом реклами, передає Depo.ua.

Тепер у рекламі заборонено:

  • вміщувати твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншу перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;

  • принижувати гідність людини за ознакою статі;

  • демонструвати насильство за ознакою статі;

  • містити зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Відповідальність за порушення закону

Зазначений законопроектом також передбачає запровадження відповідальності рекламодавців, винних у замовленні виробництва забороненої законом реклами. Зокрема, за повторне порушення рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами порушень протягом року загрожує накладення штрафу у 30-кратному розмірі вартості розповсюдженої реклами.

Крім того, за неподання/несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення/розповсюдження реклами додатково накладається штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 тис. 400 грн).

У разі ж неможливості встановлення вартості реклами штраф становитиме до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (10 тис. 200 грн).

Також законопроект передбачає, що у разі порушення вимог до реклами послуг із працевлаштування рекламодавець сплачує до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття штраф у п’ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

Дискримінаційна реклама

Ухвалений документ, серед іншого, дає визначення дискримінаційної реклами, як такої що вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Варто додати, що дискримінаційна реклама за ознакою статі:

  • містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншу перевагу однієї статі над іншою та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;

  • принижує гідність людини за ознакою статі;

  • демонструє насильство за ознакою статі;

  • містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

Нагадаємо, у січні народні депутати зареєстрували у Верховній Раді два законопроєкти щодо заборони проявів сексизму та встановлення відповідальності.  Особам, які вважатимуть, що проти них здійснили сексизм, буде дано право скаржитися.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme