За 5 років активи "Укрзалізниці" подешевшали на 66 млрд грн, – депутатка
Протягом останніх п’яти років вартість активів державного залізничного оператора АТ "Укрзалізниця" знизилася до 142 млрд грн
Про це повідомила народна депутатка від "Слуги народу" та очільниця Тимчасової слідчої комісії Ради з питань перевірки та оцінки стану АТ "Українська залізниця" Юлія Гришина на своїй сторінці у Facebook, передає Depo.ua.
"Держава передала в управління керівникам "Укрзалізниці" активи на сотні мільярдів гривень, але замість прибутків отримує збитки. За останні 5 років вартість активів "Укрзалізниці" знизилась з 208 млрд грн до 142", - написала вона.
За словами Гришиної, причини – у недофінансуванні ремонтів.
"При чому, я впевнена, що проблема не у фізичній відсутності коштів на ремонти, а у масштабах корупції і їх розтраті. Ці кошти треба шукати всередині компанії, а не ззовні, посягаючи на гаманці платників податки і державний бюджет", - наголосила нардепка.
Вона також розповіла, по яких напрямках в "Укрзалізниці" спостерігаються найбільш відчутне недофінансування.
"Найбільше недофінансовано ремонт колій - на їх повноцінний ремонт необхідно щонайменше 52 млрд грн. Третина колій вже з простроченими ремонтами. На ремонт локомотивів потрібно додатково 8 млрд грн. 60% локомотивів технічно непридатні до експлуатації. На вантажні вагони - 6 млрд грн. На пасажирські вагони - 2,6 млрд грн. Приміський рухомий склад потребує на ремонт 4,7 млрд грн", - розповіла Гришина.
Вона наголосила, що нецільове використання коштів залізниці сприятиме подальшому занепаду та невідворотному процесу.
"Вже сьогодні зафіксовано понад 31 тисячу обмежень швидкості руху через критичний стан інфраструктури. Тому у пропозиціях ТСК до Кабміну, профільному міністерству та керівникам "Укрзалізниці": розробити та неухильно дотримуватися інвестиційної програми для забезпечення відтворення основних фондів на найближчі 5 років, а також вишукати джерела фінансування на реалізацію даної програми", - зазначила нардепка.
Вона також анонсувала, що у п'ятницю о 13.00 відбудеться чергове засідання ТСК.
Нагадаємо, раніше народна депутатка від "Слуги народу" та очільниця Тимчасової слідчої комісії Ради з питань перевірки та оцінки стану АТ "Українська залізниця" Юлія Гришина повідомила, що український залізничний монополіст АТ "Укрзалізниця" зараз має серйозні проблеми через дефіцит палива.
Довідка: У січні 2021 року у Верховній Раді утворили Тимчасову слідчу комісію з питань перевірки та оцінки стану АТ "Українська залізниця". Головою ТСК стала народна депутатка Юлія Гришина (фракція партії "Слуга народу"), а її заступником – член фракції "Опозиційна платформа – за життя" Федір Христенко.
До складу комісії також увійшли народні депутати з фракцій "Слуги народу", "Батьківщини" та груп "Партія "За майбутнє" і "Довіра". Кількісний склад ТСК становить 13 народних депутатів, термін її діяльності – один рік з дня утворення.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини на Depo.ua