Законопроєкт №12142 "Про залізничний транспорт" не виконує ключові зобов’язання, які взяла Україна перед ЄС, – ЗМІ
Україна взяла на себе зобов’язанна оновити законодавство про залізничний транспорт після того, як в 2014 році була підписана Угода про асоціацію з ЄС. З того часу різні склади ВР і Кабміну провалили вже не одну спробу прийняття закону. Чергова спроба – проект закону "Про систему та особливості функціонування ринку залізничного транспорту України" (№12142), який подав Кабінет міністрів. Але і цей проєкт має численні недоліки, зокрема – відсутні строки створення Нацкомісії з регулювання тарифів, а оператори приватної тяги будуть допущені на колії мінімум через 10 років
- Новини Depo.ua
-
31 жовтня 2024 16:02
Про це пише Центр транспортних стратегій, передає Depo.ua.
"У пояснювальній записці сказано, що проєкт "запроваджує систему органів державного управління залізничним транспортом, яка відповідає положенням актів ЄС у сфері залізничного транспорту, врегульовує діяльність операторів залізничного рухомого складу та володільців рухомого складу". У тексті є також згадування про Нацкомісію, що здійснює держрегулювання у сфері транспорту, та перелічуються її повноваження, проте не вказано, коли саме вона буде створена. Так само у законопроекті відсутні згадки про приватних операторів тяги", — вказує видання.
У Європейській Бізнес Асоціації ЦТС пояснили, що у Раду поданий проєкт, який не пройшов обговорення з бізнесом. "Законопроект, який обговорювався з бізнесом і стейкхолдерами, має назву "Про залізничний транспорт". І поки незрозуміло, коли його зареєструють у Раді", — кажуть в ЄБА.
"У ЕВА наголошують, що зареєстрований проєкт має багато "але": там відсутні системні положення, яких бізнес очікує від закону. Зокрема — реформування "Укрзалізниці", яке забезпечить організаційне та фінансове розділення діяльності УЗ як перевізника та оператора інфраструктури, заборона перехресного субсидіювання вказаних напрямків, створення окремої структури для вирішення питань з непрофільними активами та спірними зобов’язаннями, тощо", — перераховує видання.
Також, на переконання фахівців, новий закон має передбачати недискримінаційний доступ до залізничної інфраструктури загального користування; державне регулювання тарифу на доступ до залізничної інфраструктури шляхом погодження розміру тарифу Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту; впровадження прозорої та чіткої схеми розрахунку тарифу.
"Менеджерка Комітету з логістики ЄБА Дар’я Січкар наголошувала і раніше: однин з ключових моментів, який потребує доопрацювання — це запровадження приватної тяги. У законопроєкті є положення, що протягом 5 років з дня набрання чинності законом перевезення на інфраструктурних мережах з шириною колії 1520 мм здійснюються лише суб’єктами господарювання державного сектора економіки. "Тобто, у кращому випадку, лише через 10 років у приватних операторів з’явиться можливість вийти на колію 1520. Це категорично не підтримується бізнесом, тож ми сподіваємось це положення доопрацювати", — коментувала вона.
Крім того, важливо пам’ятати: допуск приватних компаній до залізничний перевезень — це основне зобов’язання, яке взяв на себе Кабмін у міжнародних угодах зі Світовим банком та ЄС Ukraine facility, кажуть парламентарі.
Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua
Всі новини на одному каналі в Google News