УЗ хоче збанкротити агробізнес: Оренда вагонів перевалила за 3,5 тис. грн і може зрости до 7 тис. грн

Стрімке подорожчання оренди вагонів "Укрзалізниці" різко вдарило по кишені українських фермерів. Їм доводиться платити понад 3500 грн за вагон, що еквівалентно 20$ при обороті 10 днів

Журналіст відділу новин
УЗ хоче збанкротити агробізнес: Оренда в…
Фото: Depo.ua

Ще два тижні тому ця послуга коштувала $6-7 за тонну.

Про це повідомляє "Народна правда".

Згідно з заявами УЗ, з 1 листопада оренда напіввагонів збільшиться майже в 3 рази порівняно зі ставкою у жовтні – до 2791 грн. Проте, за даними аукціонів на "Прозорро продажі", вартість вагонів вже (!) перевищила заявлений поріг.

Якщо в поточній ціновій ситуації УЗ почне списувати вантажний парк із продовженим терміном експлуатації, з’явиться гострий дефіцит вагонів, а оренда злетить до 7000 грн., що становитиме 40$ за тонну та більше. Учасники ринку побоюються: рентабельність агробізнесу впаде, а фермери не матимуть змоги покривати такі витрати. "Нам байдуже, скільки років вагону, якщо він справний і коштує адекватних грошей. Ідея "Укрзалізниці" – це вбивство агрогалузі. Не можна списувати парк вагонів раніше строків, на які він продовжений, інакше отримаємо дефіцит та некероване зростання оренди. Вагони повинні проходити стільки, скільки вони продовжені. Не можна позбавляти нас ринкової ставки через популістські гасла про оновлення парку", – сказав Андрій Капріца, керівник "Флора А.А."

Нагадаємо, УЗ запропонувала обмежити термін експлуатації вантажних вагонів упродовж 7 років. До 2028 року передбачається списати 38,67 тис. напіввагонів. Окрім зношеного парку УЗ під списання потраплять понад 18 тисяч капітально відреставрованих та технічно справних приватних вагонів. Натомість бізнес зобов’яжуть придбати 23,2 тис. нових вагонів на 56,5 млрд грн.

Експерти прогнозують дефіцит, оскільки вагонобудівні заводи УЗ не зможуть вчасно випустити стільки одиниць техніки. За оцінками Федерації роботодавців транспорту України, за оптимістичного сценарію до 2028 року буде збудовано лише 20-23 тис. вагонів — парк скоротиться на третину. Подорожчання залізничної логістики на тлі енергетичної та газової кризи загрожує найбільшим галузям економіки збитками та призведе до зриву експорту.

Як пишуть ЗМІ, через оновлення вантажних вагонів УЗ намагатиметься вирішити проблему зношеності власного парку за рахунок бізнесу: завантажити свої вагонобудівні заводи замовленнями та посилити і так монопольне становище на ринку вантажоперевезень.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme