В Україні можуть запровадити податок на старі авто: Що про це відомо

Відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі та знешкодження старих автомобілей, а також необхідність доплачувати за знищення машини не стимулюють водіїв утилізувати вживані авто згідно з вимогами законодавства

Ірина Костенко
Шеф-редактор стрічки новин
В Україні можуть запровадити податок на…
Фото: Рixabay

В Україні лише 5% автовласників віддають свої автівки на утилізацію.

Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції (ДЕІ) Андрій Мальований, передає Depo.ua із посиланням на прес-службу відомства.

За його словами, ДЕІ планує боротися з негативним впливом автотранспорту на довкілля.

Оскільки утилізаційний бізнес в Україні не є високоприбутковим, необхідно щось змінювати.

Мальований нагадав про необхідність ухвалення законопроекту №2207-1-д (про управління відходами). На його думку, це наблизить українську нормативну базу поводження з відходами до європейської. Зокрема, для автовиробників вводиться розширена відповідальність за використані авто та шини.

Крім того, очільник ДЕІ пропонує повернути збір за утилізацію старих автомобілів.

"Потрапляючи на сміттєзвалища, вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами… Впродовж 2020 року було утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднює довкілля на звалищах", – наголосив Мальований.

Він зауважив, що для розв’язання проблеми не потрібно вигадувати нові рішення, оскільки Європейський Союз давно застосовує апробовані механізми для стимулювання утилізації відпрацьованих авто.

Серед них:

  • доплати автовласникам при купівлі нового авто після належної утилізації старого;

  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автівки;

  • високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто;

  • розширена відповідальність виробника автомобілів, який має попіклуватися про подальше знешкодження відпрацьованого товару.

Нагадаємо, дещо раніше "слуга" Гетманцев анонсував введення нового податку на житло. Крім того, рента на радіочастоти може збільшитись на 5%.

Довідка: В Україні раніше вже намагалися запровадити утилізаційний збір. Колишній механізм діяв інакше. Тоді податком обкладалися автомобілі, які ввозилися в країну.

Однак такий механізм не проіснував і року (з початку вересня 2013 року до квітня 2014-го).

Тоді проти такогоо заходу виступила Світова організація торгівлі (СОТ). Крім того, неодноразово збиралися мітинги під Верховною Радою.

Влітку 2021 року Держекоінспекція почала перевіряти в лабораторії якість бензину на АЗС. На думку експертів, це має стати кроком до більш ефективного ринкового нагляду, результатом якого буде гарантія високої якості пального для покупців

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme