Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків: Хто як голосував

Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому проект закону №5600 щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

Михайло Хомченко

Нардепи ухвалили скандальний законопроек…

За відповідне рішення проголосували 255 народних депутатів парламенту.

Про це повідомляє Depo.ua.

Документ вносить зміни до Податкового кодексу щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції з акцизного податку, екологічного податку та рентної плати.

Водночас його розкритикували представники різних опозиційних фракцій.

Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків

Зазначимо, що 210 "слуг народу" в цьому питанні підтримали:

  • "Батьківщина" – 2 голоси;

  • "Партія "За майбутнє" – 18 голосів;

  • "Довіра" – 19 голосів;

  • позафракційні нардепи – 6 голосів.

Водночас жодного голосу за законопроект не віддали "Опозиційна платформа – За життя", "Європейська Солідарність" і "Голос".

Цікаво, що один "слуга" – Михайло Крячко – проголосував проти.

Утримались 10 нардепів від "Слуги народу", не голосували – 11.

Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків: Хто як голосував

Що пропонує законопроект

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень пропонує, зокрема:

  • передбачити до 2037 року широкий перелік податкових пільг для компаній, що здійснюють діяльність у шахтарських регіонах;

  • дозволити держслужбовцям, які не виконували публічні функції починаючи з 1 січня 2010 року, взяти участь у податковій амністії;

  • збільшити строк не погашення боргу, як підстави звернення контролюючого органу до суду з 30 календарних днів до 240;

  • звільнити від оподаткування прибуток виробників свійської птиці, крім курей;

  • передбачити, що пільга щодо звільнення від ПДФО доходів з реалізації власновирощеної продукції залежить не від розміру земельної ділянки, а від розміру отриманого доходу і надається, коли розмір доходу не перевищує 12 розмірів МЗП;

  • не нараховувати контролюючим органом мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) на земельні ділянки, які станом на 01.01.2022 року перебували в межах населених пунктів;

  • перший період нарахування МПЗ – 2022 рік;

  • виключити положення про оподаткування ПДВ другого та наступного постачання житла;

  • до 2026 року запровадити касовий метод обрахунку для постачання електроенергії;

  • поширити касовий метод на постачання житлово-комунальних послуг, в межах яких нараховують плату за абонентське обслуговування;

  • звільнити від ПДВ друге та наступне постачання тютюнових виробів, замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни;

  • продовжити до 2025 року пільги щодо розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання;

  • передбачити оподаткування операцій з продажу третього та більше об’єктів нерухомого майна за ставкою 18% від чистого доходу (крім спадщини);

  • передбачити, що за ставкою 0% може оподатковуватись продаж земельної ділянки с/г призначення, безпосередньо отриманої платником у власність у процесі приватизації земель КСП, паїв, приватизації ділянок, які перебували у користуванні такого платника;

  • звільнити від ПДФО дохід у вигляді соціальних послуг;

  • надати опікуну, піклувальнику, прийомним батькам чи батькам-вихователям право на податкову знижку в частині витрат на навчання та лікуваня;

  • передбачити, що ПДФО від продажу електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії генеруючими установками, сплачується до місцевого бюджету.

На думку нардепів, які підтримали документ, він:

  1. Усуває прогалини в Податковому кодексі, які дозволяли великому бізнесу не платити податки в Україні.

  2. Приводить розміри ставок податків у відповідність до інфляційних процесів в економіці.

  3. Підвищує ефективність справляння окремих податків та погашення податкового боргу.

  4. Дає додаткові надходження до бюджету близько 30 млрд грн на рік.

Водночас противники проекту закону наголошували на тому, що документ:

  1. Наділяє контролюючий орган занадто широкими повноваженнями, зокрема, щодо можливості стягувати податковий борг з рахунків у банках боржника без рішення суду, а також щодо можливості вимагати інформацію від платника податку з будь яких питань, а не лише з питань, що стосуються виявленого порушення.

  2. Може призвести до безпідставних стягнень коштів з рахунків громадян.

  3. Частково зачіпає інтереси і середнього бізнесу.

  4. Згідно прогнозів цін на руду може призвести до зниження податкового навантаження на підприємства ГМК у сесредньостроковій перспективі.

Нагадаємо, 2 червня у Верховній Раді зареєстрували проект закону №5600 про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень.

24 червня податковий комітет Ради підтримав законопроект про підвищення податків.

1 липня народні обранці ухвалили проект закону №5600 у першому читанні.

16 липня стало відомо, що нардепи подали до проекту закону №5600 понад 10 тисяч поправок (11 319). За словами народного депутата від "Слуги народу" Олексія Устенка, так званий поправочний спам до законопроекту №5600 може фактично заблокувати роботу Верховної Ради на рік.

16 вересня голова фракції "Голос" Ярослав Железняк повідомив, що презентований Кабінетом міністрів проект закону №6000 про державний бюджет України на 2022 рік не зможе повноцінно "працювати" без ухвалення законопроекту про підвищення податків.

18 вересня комітет Ради з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував нардепам ухвалити законопроект №5600 в другому читанні та в цілому.

12 жовтня комітет ВР ухвалив фінальну редакцію податкового законопроекту №5600.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини на Depo.ua