Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків: Хто як голосував

Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому проект закону №5600 щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

Журналіст відділу новин
Нардепи ухвалили скандальний законопроек…
Фото: Depo.ua

За відповідне рішення проголосували 255 народних депутатів парламенту.

Про це повідомляє Depo.ua.

Документ вносить зміни до Податкового кодексу щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції з акцизного податку, екологічного податку та рентної плати.

Водночас його розкритикували представники різних опозиційних фракцій.

Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків

Зазначимо, що 210 "слуг народу" в цьому питанні підтримали:

  • "Батьківщина" – 2 голоси;

  • "Партія "За майбутнє" – 18 голосів;

  • "Довіра" – 19 голосів;

  • позафракційні нардепи – 6 голосів.

Водночас жодного голосу за законопроект не віддали "Опозиційна платформа – За життя", "Європейська Солідарність" і "Голос".

Цікаво, що один "слуга" – Михайло Крячко – проголосував проти.

Утримались 10 нардепів від "Слуги народу", не голосували – 11.

Нардепи ухвалили скандальний законопроект про підвищення податків: Хто як голосував

Що пропонує законопроект

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень пропонує, зокрема:

  • передбачити до 2037 року широкий перелік податкових пільг для компаній, що здійснюють діяльність у шахтарських регіонах;

  • дозволити держслужбовцям, які не виконували публічні функції починаючи з 1 січня 2010 року, взяти участь у податковій амністії;

  • збільшити строк не погашення боргу, як підстави звернення контролюючого органу до суду з 30 календарних днів до 240;

  • звільнити від оподаткування прибуток виробників свійської птиці, крім курей;

  • передбачити, що пільга щодо звільнення від ПДФО доходів з реалізації власновирощеної продукції залежить не від розміру земельної ділянки, а від розміру отриманого доходу і надається, коли розмір доходу не перевищує 12 розмірів МЗП;

  • не нараховувати контролюючим органом мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) на земельні ділянки, які станом на 01.01.2022 року перебували в межах населених пунктів;

  • перший період нарахування МПЗ – 2022 рік;

  • виключити положення про оподаткування ПДВ другого та наступного постачання житла;

  • до 2026 року запровадити касовий метод обрахунку для постачання електроенергії;

  • поширити касовий метод на постачання житлово-комунальних послуг, в межах яких нараховують плату за абонентське обслуговування;

  • звільнити від ПДВ друге та наступне постачання тютюнових виробів, замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни;

  • продовжити до 2025 року пільги щодо розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання;

  • передбачити оподаткування операцій з продажу третього та більше об’єктів нерухомого майна за ставкою 18% від чистого доходу (крім спадщини);

  • передбачити, що за ставкою 0% може оподатковуватись продаж земельної ділянки с/г призначення, безпосередньо отриманої платником у власність у процесі приватизації земель КСП, паїв, приватизації ділянок, які перебували у користуванні такого платника;

  • звільнити від ПДФО дохід у вигляді соціальних послуг;

  • надати опікуну, піклувальнику, прийомним батькам чи батькам-вихователям право на податкову знижку в частині витрат на навчання та лікуваня;

  • передбачити, що ПДФО від продажу електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел енергії генеруючими установками, сплачується до місцевого бюджету.

На думку нардепів, які підтримали документ, він:

  1. Усуває прогалини в Податковому кодексі, які дозволяли великому бізнесу не платити податки в Україні.

  2. Приводить розміри ставок податків у відповідність до інфляційних процесів в економіці.

  3. Підвищує ефективність справляння окремих податків та погашення податкового боргу.

  4. Дає додаткові надходження до бюджету близько 30 млрд грн на рік.

Водночас противники проекту закону наголошували на тому, що документ:

  1. Наділяє контролюючий орган занадто широкими повноваженнями, зокрема, щодо можливості стягувати податковий борг з рахунків у банках боржника без рішення суду, а також щодо можливості вимагати інформацію від платника податку з будь яких питань, а не лише з питань, що стосуються виявленого порушення.

  2. Може призвести до безпідставних стягнень коштів з рахунків громадян.

  3. Частково зачіпає інтереси і середнього бізнесу.

  4. Згідно прогнозів цін на руду може призвести до зниження податкового навантаження на підприємства ГМК у сесредньостроковій перспективі.

Нагадаємо, 2 червня у Верховній Раді зареєстрували проект закону №5600 про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень.

24 червня податковий комітет Ради підтримав законопроект про підвищення податків.

1 липня народні обранці ухвалили проект закону №5600 у першому читанні.

16 липня стало відомо, що нардепи подали до проекту закону №5600 понад 10 тисяч поправок (11 319). За словами народного депутата від "Слуги народу" Олексія Устенка, так званий поправочний спам до законопроекту №5600 може фактично заблокувати роботу Верховної Ради на рік.

16 вересня голова фракції "Голос" Ярослав Железняк повідомив, що презентований Кабінетом міністрів проект закону №6000 про державний бюджет України на 2022 рік не зможе повноцінно "працювати" без ухвалення законопроекту про підвищення податків.

18 вересня комітет Ради з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував нардепам ухвалити законопроект №5600 в другому читанні та в цілому.

12 жовтня комітет ВР ухвалив фінальну редакцію податкового законопроекту №5600.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Новини Depo.ua

Всі новини на одному каналі в Google News

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook

deneme